Handla nu. Betala senare med Klarna.

Vi kan nu stolt meddela att vi har samarbetat med Klarna för att ge dig ännu fler sätt att kunna betala vid kassan.

Vad är Klarna?

Klarna är den ledande globala betalnings- och shoppingtjänsten och erbjuder smartare och mer flexibla shoppingupplevelser för 150 miljoner aktiva konsumenter hos mer än 450 000 handlare i 45 länder. De erbjuder direktbetalningar till sina kunder, erbjuder alternativ för “få först, betala senare” samt avbetalningsplaner genom en smidig köpprocedur med ett klick som gör det möjligt för konsumenterna att betala hur och när de vill.

Användning av Klarna

Vem får använda Klarnas betalningsmetoder?

  • Vara bosatt i Sverige
  • Vara minst 18 år gammal
  • Ha ett giltigt bankkonto
  • Ha en positiv kredithistorik
  • Kunna ta emot verifieringskoder via SMS

Betalningar

Hur betalar jag?

Genom att logga in på ditt Klarnakonto. Betala direkt, schemalägg din betalning, betala på förfallodatum eller i delbetalningar.

  • Gå till Alla köp för att
  • Navigera till köpet/ordern du vill betala
  • Tryck på Betalningsalternativ och följ anvisningarna

För mer information: Hur betalar jag?

Vilka betalmetoder accepteras?

  • Månadsfaktura
  • Betala nu
  • Betala inom 30 dagar
  • Köpskydd ingår

Hur fungerar delbetalning med Klarna?

Med delbetalning kan du fördela kostnaden för ditt köp under upp till 36 månader. Ytterligare kostnader kan tillkomma.

Notera: En kreditupplysning görs när du ansöker om våra delbetalningsalternativ.

För mer information: Hur fungerar delbetalning med Klarna?

Representativt exempel: 6 månaders avbetalning med Klarna för ett lån på 10 000 kr: Uppläggningsavgift 0 kronor, administrativ avgift 0 kr/månad, fast årsränta 18,9%, månadsbetalning 1760 kr, effektiv ränta 18,9%, total summa att betala: 10 559 kr. Kreditgivare och betalningsmottagare: Klarna Bank AB (publ) Sveavägen 46, 111 34 Stockholm. Beloppen som visas är en indikation. Exakt kostnad varierar beroende på vilken dag i månaden köpet är gjort.

För fullständiga villkor, läs mer på: Här hittar du våra villkor

Betala direkt

Med “Betala direkt” genomför du din betalning på en gång men behåller alla de fördelar du får när du handlar genom Klarna. Betalningen kan ske på tre sätt: med ditt kort, via banköverföring eller genom ett kopplat bankkonto.

Din information registreras endast i Klarnas säkra betalningssätt, Beliani har varken tillgång till de uppgifter du har registrerat eller till ditt konto.

Du hittar mer information här: Vad är Klarna direkt?

Vad är “Få först. Betala sen.” och hur fungerar det?

Klarnas "Få först. Betala sen" ger kunderna upp till 30 dagar på sig att betala beställningen.

Om din beställning är berättigad till "Få först. Betala sen." kommer alternativet att visas i kassan.

Observera att det inte är möjligt att förlänga betalningstiden för en månadsfakturering av ett delbetalningsköp.

När butiken skickar din beställning får du ett e-postmeddelande från Klarna med en beskrivning av dina betalningar. Ditt köp och dina betalningar kommer sedan att vara synliga och spårbara på Klarnas webbplattform eller i din Klarna-app.

För mer information: Vad är “Få först. Betala sen.” och hur fungerar det?

Har Klarna tagit emot min betalning?

Klarna skickar alltid en e-postbekräftelse för alla mottagna betalningar. För att få notiser och uppdateringar om din betalningar i realtid kan du ladda ner Klarnas app.

För mer information: Har min betalning tagits emot?

Avbokningar, returer och återbetalning

Hur annullerar jag min order?

Avbokningar omfattas av Belianis avbokningspolicy. Om du vill avbryta beställningen kan du kontakta Beliani SE:s kundtjänst via e-post på [email protected] eller via telefon på +46 8-446 891 58.

När annulleringen bekräftas av oss kommer Klarna att uppdatera dina betalningar i enlighet med detta, och det kommer att vara möjligt att kontrollera statusen för dina betalningar när som helst via Klarnas webbplats eller i Klarnas app.

Hur returnerar jag min order?

Returer omfattas av Belianis returpolicy. För att returnera en beställning, vänligen kontakta Beliani SE:s kundtjänst via e-post på [email protected] eller per telefon på +46 8-446 891 58 och registrera sedan en retur i Klarnas app.

Behåll bevis på returen tills returen är registrerad.

Så snart butiken har justerat din faktura kommer Klarna att informera dig och skicka dig ett e-postmeddelande med det nya fakturabeloppet. Hur din återbetalning behandlas beror på det valda betalningsalternativet.

Om du har frågor om statusen för din retur eller om du har rätt till återbetalning, vänligen kontakta Beliani direkt.

För mer information: Hur skickar jag tillbaka min order?

Hur går återbetalningsprocessen till?

För både delvis och full återbetalning är Klarna ansvariga för att skicka uppdaterad betalningsinformation till dig, vilket sker så fort vi tagit emot de returnerade varorna och har skickat en bekräftelse till dig. Vid en delvis retur kommer detta meddelande att innehålla en justerad betalningsuppgift. Vid fullständig retur kommer vi att återbetala alla mottagna betalningar och avbryta alla framtida planerade betalningar.

För mer information: Vad händer när jag rapporterar en retur?

Hur lång tid tar det att få återbetalningen?

Återbetalningen krediteras till ditt konto inom 5-7 bankdagar. När Beliani har registrerat din retur eller annullering får du en återbetalning enligt Belianis återbetalningspolicy.

För mer information: Hur lång tid tar en återbetalning?

Hur kan jag kontakta Klarnas kundtjänst?

Du kan chatta via Klarna App, som är tillgänglig dygnet runt, eller ringa till 08-120 120 10, som är tillgängligt måndag till fredag kl. 08-22 och lördag till söndag kl. 10-17.

För mer information: Klarna Kundservice

news

Ange din e-postadress för att prenumerera på vårt exklusiva nyhetsbrev med massor av rabatter