FAQ

Lieferbedingunen icon

Leveransvillkor


Hur lång är leveranstiden?

Du kan se det förväntade leveransdatumet under varje produkt i vår butik. Observera att dessa tider bara är en uppskattning. Vi börjar behandla din beställning så snart din betalning har tagits emot och behandlats, så datumet kan komma att ändras.

Om produkten finns tillgänglig i vårt huvudlager skickas den vanligtvis inom 7 arbetsdagar, och leveransen bör inte ta längre än 3-5 arbetsdagar. Vissa av våra produkter måste hämtas från våra europeiska lager, i sådana fall kan det ta upp till 4 extra dagar för leverans.

Så snart din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med "Leveransinformation" och spårningsinformation. Från och med då kan du kontrollera orderstatusen på egen hand. Observera att spårningsinformationen kan bli aktiv först när varorna når transportörens huvudlager. Om du inte har tillgång till spårningsinformationen kan du kontakta vår kundtjänst på 08-446 891 58 eller [email protected] för att få uppdateringar om din beställning.


Vad kostar leveransen?

Retur av oanvända varor i Sverige (med undantag för adresser med postnummer 62000-62999 och 83000-98999) är gratis upp till 14 dagar efter leverans. För att utnyttja den fria returrätten måste varorna returneras i originalförpackning. Företagskunder ansvarar för kostnaden av returfrakten. Badkar, bubbelpooler och jacuzzis är exkluderade från fri retur.

Läs alla detaljer om undantag från fri retur i våra Villkor.


Vilka tilläggstjänster erbjuder ni?

Vi erbjuder gratis frakt till trottoar, portdörr eller tomtgräns - alternativt så nära något av dessa alternativ dit en normalstor lastbil kan ta sig fram utan att utsätta fotgängare eller omgivningen för risker. Mindre försändelser (max 25 kg/st) brukar oftast levereras till närmaste postombud.


Erbjuder ni inbärning?

Dina möbler kommer levereras till trottoarkanten eller så nära din dörr som lastbilen kan komma, men de kommer inte bäras in till ditt hem.


Erbjuder ni omhändertagande av emballage?

Vi erbjuder i dagsläget tyvärr inte omhändertagande av emballage, dock arbetar vi på att utöka våra tilläggstjänster.


Erbjuder ni montering?

Vi erbjuder i dagsläget tyvärr inte montering, dock arbetar vi på att utöka våra tilläggstjänster.


Kan jag hämta min beställning från ert lager?

Tyvärr är det inte möjligt att hämta beställningar från vårt lager, men för att underlätta för våra kunder erbjuder vi en specialiserad, kostnadsfri leverans till den adress som anges av kunden.


Erbjuder ni expressleverans?

Vi erbjuder i dagsläget tyvärr inte expressleverans, dock arbetar vi på att utöka våra leveranstjänster.


Erbjuder ni leverans utomlands?

Vi finns för närvarande tillgängliga i 17 olika länder. Vi säljer våra möbler till länder som Schweiz, Frankrike, Storbritannien, Polen, Spanien, Danmark, Finland, Norge, Ungern, Tjeckien och ett flertal länder till. Om du vill få din beställning levererad till ett specifikt land bör du lägga den via den lokala sidan.

För att se en karta över alla länder vi levererar till så kan du klicka här.


Kan jag välja en specifik leveranstid/dag?

När du gör en beställning kan du välja en senare leveranstid utan extra kostnad. Det innebär att du inte kommer att få din produkt före det angivna datumet, men vi kan tyvärr inte boka ett specifikt tidsfönster. Tänk på att det valda datumet är en uppskattning och att vi inte kan garantera det.


Levereras allt samtidigt om jag beställt flera produkter?

Vid större beställningar, beroende på tillgängligheten för produkterna, kan ordern komma att delas upp i flera leveranser. Kontrollera e-postmeddelandet "Leveransinformation" för att se till att alla varor har skickats samtidigt.

Om alla varor har skickats kan du kontrollera spårningsinformationen - spårningsnumret finns i e-postmeddelandet "Leveransinformation". Observera att spårningsinformationen kan bli aktiv först när varorna når transportörens huvudlager. Om du inte har tillgång till spårningsinformationen kan du kontakta vår kundtjänst på 08-446 891 58 eller [email protected] för att få uppdateringar om din beställning.


Lieferbedingunen icon

Min beställning & Konto


Hur beställer jag?

Det finns minst 5 sätt att handla hos Beliani: online, via livechatt på vår hemsida, e-post, telefon eller Facebook-chatt.

1. För att handla online, gå till www.beliani.se

Lägg alla dina valda produkter i varukorgen. För att se de valda produkterna, klicka på korgalternativet som syns i popup-fönstret eller i det övre högra hörnet på sidan. Gå till kassan för att slutföra köpet. Logga in med följande alternativ:

  • Ett befintligt Beliani-konto
  • Logga in med Google
  • Logga in med Facebook
  • Logga in med PayPal

Om du är en ny användare kan du också skapa ett konto eller handla som gäst.

Du kommer sedan att bli ombedd att ange din fakturerings- och leveransadress. Vi behöver också ditt telefonnummer så att vår kundtjänst eller transportörer kan kontakta dig vid behov.

I nästa steg ska du välja betalningsmetod, läs mer om tillgängliga alternativ genom att klicka här, samt eventuella tilläggstjänster, som du kan läsa mer om här. Om du har en rabattkod så skriver du in den i detta steg. Bekräfta sedan att du godkänner våra Villkor och ange om du vill prenumenera på vårt nyhetsbrev med specialerbjudanden. Du kan sedan göra din beställning

.

2. För att göra din beställning via livechatten behöver du bara förbereda en lista över produkter du vill köpa och ha din fakturerings- och leveransadress redo. Vår kundtjänst kommer att vägleda dig genom resten av processen.

3. Du kan också skicka ett e-postmeddelande till oss på [email protected]. Ange vilka produkter du vill köpa, din fakturerings- och leveransaddress samt telefonnummer så att vår kundtjänst eller transportörer kan kontakta dig vid behov.

4. Ett annat alternativ är att göra din beställning per telefon på 08-446 891 58. Förbered en lista över de produkter du vill köpa och ha din fakturerings- och leveransadress redo. Vår kundtjänst hjälper dig genom resten av processen.

5. Det är också möjligt att göra en beställning på vår Facebook. Använd messenger för att skicka dina beställningsuppgifter till oss. Förbered en lista över de produkter du vill köpa och din fakturerings- och leveransadress. Vår kundtjänst kommer att hjälpa dig genom resten av processen.


Var hittar jag min beställningsinformation?

Du hittar all information om tidigare och pågående beställningar i avsnittet Mina beställningar. Där finns all information om dina beställningar och fakturor efter att du klickat på "Visa mer" vid statusen "Beställning skickad". Du hittar fakturan för nedladdning bredvid din fakturerings- och leveransadress.


När skickas min beställning?

I vår butik kan du under varje produkt se det förväntade leveransdatumet. Observera att dessa tider bara är en uppskattning. Vi börjar behandla din beställning så snart din betalning har tagits emot och behandlats, så datumet kan komma att ändras.

Om produkten finns tillgänglig i vårt huvudlager skickas den vanligtvis inom 7 arbetsdagar, och leveransen bör inte ta längre tid än 3-5 arbetsdagar. Vissa av våra produkter måste hämtas från våra europeiska lager, i sådana fall får du räkna med upp till 4 extra dagar för leverans.

Så fort beställningen har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med "Leveransinformation" och spårningsuppgifter. Från och med då kan du kontrollera orderstatusen på egen hand. Observera att spårningsinformationen kan bli aktiv först när varorna når transportörens huvudlager. Om spårningsinformationen inte är tillgänglig för dig kan du kontakta vår kundsupport på 08-446 891 58 eller [email protected] för att få uppdateringar om din beställning.


Hur kan jag ändra min beställning?

Om du vill ändra din beställning innan den skickas, gå till Mina beställningar. Välj beställningen du vill ändra och klicka på "Visa mer". Där klickar du på "Ändra adress" och gör ändringarna. Du bör få ett e-postmeddelande som bekräftar ändringen. Om detta alternativ inte är tillgängligt för dig eller om du vill ändra produkterna i din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst på 08-446 891 58 eller [email protected].


Hur kan jag annullera min beställning?

Om din beställning ännu inte har förberetts för leverans kan du avbryta den genom ditt konto (fliken "Mina beställningar"). Denna sida är endast synlig för inloggade kunder. När du har valt din beställning hittar du alternativet "Ta bort beställningen" längst ner på sidan. Välj tillämplig annulleringsorsak och bekräfta ditt val. Annulleringen av beställningen kommer att bekräftas via e-post tillsammans med information om datum för återbetalning av dina pengar.

Om detta alternativ inte är tillgängligt för dig, vänligen kontakta vår kundtjänst på 08-446 891 58 eller [email protected] så får du ytterligare instruktioner.


Hur kan jag spåra min beställning?

I vår butik kan du se det förväntade leveransdatumet under varje produkt. Observera att dessa tider bara är en uppskattning. Vi börjar behandla din beställning så snart din betalning har tagits emot och behandlats, så datumet kan komma att ändras.

Om produkten finns tillgänglig i vårt huvudlager skickas den vanligtvis inom 7 arbetsdagar, och leveransen bör inte ta längre tid än 3-5 arbetsdagar. Vissa av våra produkter måste hämtas från våra europeiska lager, i sådana fall får du räkna med upp till 4 extra dagar för leverans.

Så snart din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med "Leveransinformation" och spårningsuppgifter. Från och med då kan du kontrollera orderstatusen på egen hand. Observera att spårningsinformationen kan bli aktiv först när varorna når transportörens huvudlager. Om spårningsinformationen inte är tillgänglig för dig kan du kontakta vår kundsupport på 08-446 891 58 eller [email protected] för att få uppdateringar om din beställning.


Var är min beställning?

I vår butik kan du under varje produkt se det förväntade leveransdatumet. Observera att dessa tider bara är en uppskattning. Vi börjar hantera din beställning så snart din betalning har tagits emot och behandlats, så datumet kan komma att ändras. Om produkten finns tillgänglig i vårt huvudlager skickas den vanligtvis inom 7 arbetsdagar, och leveransen bör inte ta längre tid än 3-5 arbetsdagar. Vissa av våra produkter måste hämtas från våra europeiska lager, i sådana fall får du räkna med upp till 4 extra dagar för leverans. Så snart din beställning har skickats kommer du att få ett e-postmeddelande med "Leveransinformation" och spårningsuppgifter. Från och med då kan du kontrollera orderstatusen på egen hand. Observera att spårningsinformationen kan bli aktiv först när varorna når transportörens huvudlager. Om spårningsinformationen inte är tillgänglig för dig kan du kontakta vår kundsupport på 08-446 891 58 eller [email protected] för att få uppdateringar om din beställning.


Hur kan jag ändra min kontoinformation?

Du kan uppdatera din e-postadress, leveransinformation och lösenord här: https://www.beliani.se/cabinet/ eller genom att kontakta vår kundtjänst via telefon 08-446 891 58 eller e-post [email protected].


Var hittar jag er integritetspolicy?

Mer information om vår integritetspolicy kan du hitta här.


Vilka villkor gäller?

Här hittar du våra fullständiga Villkor.


Hur tar jag bort mitt användarkonto?

Om du vill ta bort ditt kundkonto, vänligen kontakta vår kundtjänst på 08-446 891 58 eller [email protected]. För att avsluta kontot måste alla beställningar vara slutförda, det får inte finnas någon pågående leverans, öppna förfallna belopp eller pågående klagomål. För att lösa något av dessa problem, vänligen kontakta kundtjänst.


Lieferbedingunen icon

Betalning & Presentkort


Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Du kan välja mellan mellan flera av de mest populära och trygga betalningsalternativen på marknaden. Till exempel:

  • Kortbetalning
  • Klarna
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • PayPal
  • Internationell banköverföring
  • BitPay

För att läsa mer om våra betalningsalternativ, gå till Betalningsmetoder.


Hur använder jag betalningsmetoden "Betala inom 30 dagar"?

För att lära dig mer om denna betalningsmetod, klicka här eller besök Klarnas hemsida.


Hur använder jag betalningsmetoden "Dela upp i 3"?

För att lära dig mer om denna betalningsmetod, klicka här eller besök Klarnas hemsida.


Hur använder jag betalningsmetoden "Betala direkt"?

För att lära dig mer om denna betalningsmetod, klicka här eller besök Klarnas hemsida.


Hur använder jag en rabattkod?

Lägg till din(a) önskade produkt(er) i varukorgen. När du har gjort det går du till kassan och anger rabattkoden vid det sista steget i processen. Klicka på "Lägg till rabattkod" så kommer kampanjen att tillämpas automatiskt inom några sekunder.

Om du har glömt att ange rabattkoden i kassan och redan har genomfört din beställning kan du kontakta vår kundtjänst på 08-446 891 58 eller [email protected].


Varför kan jag inte betala med Klarna?

Om du får följande meddelande i kassan: "Alternativet är inte tillgängligt. Tyvärr är det här alternativet inte möjligt. Vänligen välj en annan betalningsmetod." Det betyder att du inte klarade Klarnas så kallade soft check. Detta är en standardprocedur som utförs av en algoritm som bedömer dig inom några sekunder och avgör om du är berättigad att betala med Klarna för tillfället eller inte.

Om du behöver ytterligare hjälp, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst via livechatten genom att logga in på Klarnas app/konto eller ring Klarna på 08-120 120 10 (gratis telefon) mellan mån-fre från 8:00 till 20:00, lör-sön från 10:00 till 17:00. Läs mer om hur du ökar din chans att bli accepterad för betalning med Klarna här.


Hur ändrar jag betalningsmetod?

Kontakta vår kundtjänst direkt via telefon 08-446 891 58 eller e-post [email protected]. Vårt team kommer att göra de nödvändiga ändringarna i din beställning åt dig. För att påskynda processen ber vi dig att ha ditt ordernummer redo.


Varför misslyckades min betalning?

Betalningen kan ha nekats av något av följande skäl:

  • Dina personuppgifter matchar inte informationen på ditt kort
  • Du har angett fel kortnummer eller verifieringskod (CVC)
  • Ditt kort har gått ut eller spärrats
  • Du har inte tillräckligt med pengar på kontot. Om du använder ett förbetalt kort kan du behöva fylla på det
  • Du använder inte en anonym proxy för att komma åt internet

Kontrollera att ditt kort kan användas för utländska köp, säkra onlineköp och återkommande köp. Du kan kontakta din bank eller kreditkortsutfärdare för att kontrollera det.


Hur kan jag prenumerera på Belianis nyhetsbrev?

Du kan prenumerera på vårt nyhetsbrev för att få tillgång till de senaste erbjudandena, rabatterna och inspirationen här. Du kan också prenumerera genom att scrolla ner till mitten av vår startsida, fylla i din e-postadress och klicka på "Prenumerera". Du måste sedan bekräfta din prenumeration genom att klicka på "Bekräfta" i det e-postmeddelande du får från oss.


Lieferbedingunen icon

Produkt & Lagerstatus


Kan jag beställa en skräddarsydd produkt av er?

Tyvärr kan vi inte skäddarsy någon av våra produkter på beställning. Dock finns de flesta av våra produkter tillgängliga i flera olika färger och/eller material.


Vilka garantivillkor erbjuder ni?

Vår standardgarantiperiod är 24 månader. När du lägger beställningen ger vi dig möjlighet att få en förlängd garanti på ytterligare 36 månader. Denna tjänst skyddar dig mot oförutsägbara reparationskostnader. Om det under garantitiden uppstår ett material- eller tillverkningsfel kommer vi att erbjuda dig en lämplig lösning.

Garantin gäller inte för normalt slitage och skador som orsakas av felaktig användning av produkten.

Du kan läsa mer om vår garantipolicy här.


Var kan man se era produkter?

För att erbjuda våra kunder så konkurrenskraftiga priser som möjligt har vi beslutat oss för att endast satsa på e-handelsförsäljning. Vi har inga fysiska butiker eller showrooms vilket är förknippat med stora kostnader som leder till högre slutpriser. Genom att vara specialiserade på e-handel är vår organisation och logistik skräddarsydd på ett kostnadseffektivt sätt.


Hur kan jag köpa 5-års garantin?

Välj önskad produkt och lägg den i varukorgen. För att köpa 5 års garanti, välj alternativet Förlängd garanti + 36 månader i det sista steget i köpprocessen. Denna tjänst skyddar dig mot oförutsägbara reparationskostnader. Om det under garantitiden uppstår ett material- eller tillverkningsfel kommer vi att erbjuda dig en lämplig lösning.

Garantin gäller inte för normalt slitage och skador som orsakas av felaktig användning av produkten.

Vår standardgarantiperiod är 24 månader.


Hur kan jag se om produkten jag gillar är tillgänglig?

Om du vill vara säker på att din önskade produkt finns i lager kan du ta en titt i fältet "I lager" på varje produktsida, under knappen "Lägg i varukorgen". När du gör beställningen får du också en bekräftelse på tillgängligheten i e-postmeddelandet med orderbekräftelsen.


Kan era produkter användas för kommersiellt bruk?

Vi strävar efter att erbjuda bästa kvalitet på våra produkter, men de rekommenderas inte för kommersiellt bruk.


Lieferbedingunen icon

Retur & Återbetalning


Vad kostar returen?

Retur av oanvända varor i Sverige (med undantag för adresser med postnummer 62000-62999 och 83000-98999) är gratis upp till 14 dagar från leveransen. För att omfattas av den fria returrätten måste varorna returneras i originalförpackning. Företagskunder ansvarar för kostnaden för returfrakten. Badkar, bubbelpooler och jacuzzis är exkluderade från fri retur.

Läs alla detaljer om undantag från fri retur i våra Villkor.


Kan jag verkligen returnera produkten upp till 365 dagar?

Du kan returnera produkter i upp till 365 dagar, med vissa undantag.

Upp till 14 dagar från leveransdatum kan du returnera beställda varor utan kostnad (med de undantag som anges nedan). Vi erbjuder en kostnadsfri retur och utfärdar en fullständig återbetalning med samma metod som din ursprungliga betalning. Undantaget för gratis retur upp till 14 dagar inkluderar beställningar där originalförpackningen saknas, och beställningar av badkar, bubbelpooler, spabad samt specialtillverkade produkter. Företagskunder ansvarar också för kostnaden för returfrakt. I alla dessa fall står kunden för transportkostnaderna.

Efter 14 dagar måste kunden stå för returkostnaden. Återbetalningen sker i form av en värdecheck som kan användas på beliani.se inom 360 dagar. Efter 14 dagar accepteras inte returer av badkar, bubbelpooler, badtunnor, skräddarsydda produkter, installerade eller använda produkter och artiklar där originalförpackningen saknas. Observera att returnerade varor måste packas om på ett säkert sätt i originalförpackningen.


Vad gör jag om jag har fått fel produkt?

Du kan rapportera ett problem med din beställning från ditt konto (fliken "Mina beställningar"). Denna sida är endast synlig för inloggade kunder. När du har valt din beställning hittar du knappen "Rapportera ett problem" längst ner på sidan. Välj artiklar och orsak till klagomålet, beskriv det med några få ord och skicka in din reklamation. Vår kundtjänst återkommer till dig med ytterligare instruktioner inom 2 arbetsdagar.

Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst direkt på 08-446 891 58 eller [email protected].

Ange artikelnummer (tryckt på varje kartong) för de lådor du har fått. Om möjligt, bifoga bilder på de mottagna artiklarna och de lådor som de levererades i. Vänligen behåll även originalkartongerna tills ärendet är löst.


Vad gör jag om jag har fått en skadad produkt?

Du kan rapportera ett problem med din beställning från ditt konto (fliken "Mina beställningar"). Denna sida är endast synlig för inloggade kunder. När du har valt din beställning hittar du knappen "Rapportera ett problem" längst ner på sidan. Välj artiklar och orsak till reklamationen, beskriv den med några få ord och skicka in din reklamation. Vår kundsupport återkommer till dig med ytterligare instruktioner inom 2 arbetsdagar.

Alternativt kan du kontakta vår kundsupport direkt på 08-446 891 58 eller [email protected].

Skicka det undertecknade leveransbeviset (POD) (med "skadad"-noteringen), artikelnummer (tryckt på varje kartong) för de lådor du har mottagit. Du måste också tillhandahålla bilder av de mottagna artiklarna och lådorna som dessa kom i. Använd produktmanualen (om sådan finns) för att beskriva det element som är skadat. Vänligen behåll även originalkartongerna tills fallet är löst.


Vad gör jag om jag har fått en ofullständig produkt?

Du kan rapportera ett problem med din beställning från ditt konto (fliken "Mina beställningar"). Denna sida är endast synlig för inloggade kunder. När du har valt din beställning hittar du knappen "Rapportera ett problem" längst ner på sidan. Välj artiklar och orsak till reklamationen, beskriv den med några få ord och skicka in din reklamation. Vår kundsupport återkommer till dig med ytterligare instruktioner inom 2 arbetsdagar.

Alternativt kan du kontakta vår kundsupport på 08-446 891 58 eller [email protected].

Om du har fått alla kartonger, men en del av produkten saknas, använd produktmanualen (om sådan finns) för att beskriva den del som saknas. Ange artikelnummer (tryckt på varje kartong) för de lådor du har mottagit. Det är bäst om du skickar med bilder på de mottagna kartongerna och de delar du har kvar.


Vad gör jag om jag har fått en ofullständig beställning?

Observera att din beställning kan komma att delas upp i flera leveranser beroende på tillgänglighet. Kontrollera e-postmeddelandet "Leveransinformation" för att se till att alla artiklar har skickats.

Om du ser att alla artiklar borde ha skickats kan du rapportera ett problem med din beställning från ditt konto (fliken "Mina beställningar"). Denna sida är endast synlig för inloggade kunder. När du har valt din order hittar du knappen "Rapportera ett problem" längst ner på sidan. Välj varorna och orsaken till reklamationen, beskriv den med några få ord och skicka in din reklamation. Vår kundsupport återkommer till dig med ytterligare instruktioner inom 2 arbetsdagar.

Alternativt kan du kontakta vår kundtjänst direkt på 08-446 891 58 eller [email protected].

Om du har fått alla kartonger, men en del av produkten saknas, använd produktmanualen (om sådan finns) för att beskriva den del som saknas.

Om du saknar en hel kartong ber vi dig ange artikelnumren (tryckta på varje kartong) för de kartonger du har fått. Det är bäst om du skickar med bilder på de mottagna kartongerna.


Hur kan jag returnera min beställning?

Du kan registrera en retur från ditt konto (fliken "Mina beställningar"). Denna sida är endast synlig för inloggade kunder. När du har valt din beställning hittar du knappen "Rapportera ett problem" längst ner på sidan. Välj artiklar och orsak till reklamationen, beskriv den med några få ord och skicka in din reklamation. Vår kundsupport återkommer till dig med ytterligare instruktioner inom 2 arbetsdagar.

Alternativt kan du kontakta vår kundsupport på 08-446 891 58 eller [email protected] och se till att ange ditt ordernummer. Det är till stor hjälp om du anger anledningen till din retur, så att vi kan förbättra vårt erbjudande till våra kunder.

Om du vill veta mer om våra returregler kan du gå till Returer.


Hur lång tid tar återbetalningen?

Efter att du har fått en bekräftelse från vår kundtjänst att återbetalningen har skett bör det inte ta längre tid än 3-7 dagar.


news

Ange din e-postadress för att prenumerera på vårt exklusiva nyhetsbrev med massor av rabatter