FAQ
Leveransvillkor
Hur lång är leveranstiden?
Hur lång är leveranstiden?
Under varje produkt i vår butik kan du se ett "Förväntat leveransdatum". När du gör ett köp kommer det förväntade leveransdatumet stå angivet i "Orderbekräftelsen".
Observera att dessa datum endast är en uppskattning. Vi börjar behandla din beställning så fort din betalning har bokats, så datumet kan ändras.
Om produkten finns tillgänglig i vårt huvudlager skickas den vanligtvis inom 3 arbetsdagar, leveransen bör inte ta längre tid än 5-10 arbetsdagar.
Vissa av våra produkter måste hämtas från vårt externa lager. I sådana fall tar leveransen 4 dagar extra.
Så snart din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med „Leveransinformation” och ett spårningsnummer så att du själv kan spåra försändelsen.
Vad kostar leveransen?
Vad kostar leveransen?
Vi erbjuder gratis frakt för alla beställningar inom hela Sverige. Observera att leveransen sker till trottoar, portdörr eller tomtgräns - alternativt så nära något av dessa alternativ dit en normalstor lastbil kan ta sig fram utan risk för skador på ekipage eller omgivning.
Vilka tilläggstjänster erbjuder ni?
Vilka tilläggstjänster erbjuder ni?
Vi erbjuder gratis frakt till trottoar, portdörr eller tomtgräns - alternativt så nära något av dessa alternativ dit en normalstor lastbil kan ta sig fram utan risk för skador på ekipage eller omgivning. Mindre försändelser (max 21,5 kg/st) brukar oftast levereras till närmaste postombud.
Erbjuder ni inbärning?
Erbjuder ni inbärning?
Dina möbler kommer levereras till trottoarkanten eller så nära din dörr som lastbilen kan komma, men de kommer inte bäras in till ditt hem.
Erbjuder ni omhändertagande av emballage?
Erbjuder ni omhändertagande av emballage?
Vi erbjuder i dagsläget tyvärr inte omhändertagande av emballage, dock arbetar vi på att utöka våra tilläggstjänster.
Erbjuder ni montering?
Erbjuder ni montering?
Vi erbjuder i dagsläget tyvärr inte montering, dock arbetar vi på att utöka våra tilläggstjänster.
Kan jag hämta min beställning från ert lager?
Kan jag hämta min beställning från ert lager?
Eftersom vi har outsourcat leveransen av våra möbler till ett externt företag är det tyvärr inte möjligt som kund att hämta sin egen beställning från vårt lager.
Erbjuder ni expressleverans?
Erbjuder ni expressleverans?
Vi erbjuder i dagsläget tyvärr inte expressleverans, dock arbetar vi på att utöka våra leveranstjänster.
Erbjuder ni leverans utomlands?
Erbjuder ni leverans utomlands?
Vi finns för närvarande tillgängliga i 18 olika länder. Vi sälljer våra möbler till länder som Schweiz, Frankrike, Storbritannien, Polen, Spanien, Danmark, Finland, Norge, Ungern, Tjeckien och ett flertal länder till. Om du vill få din beställning levererad till ett specifikt land bör du lägga den via den lokala sidan.
Här kan du se an karta över alla länder vi leverarar till https://beliani.info/templates/beliani_pictures/pic2-de.jpg.
Kan jag välja en specifik leveranstid/dag?
Kan jag välja en specifik leveranstid/dag?
När du lägger en beställning kan du välja ett senare utskickningsdatum. Det betyder att du inte kommer få din beställning levererad före det angivna datumet. Transportbolaget ringer dig före leveransen för att planera leveransen, dock erbjuder vi ingen möjlighet att boka leverans på exakt datum och tid.
Levereras allt samtidigt om jag beställt flera produkter?
Levereras allt samtidigt om jag beställt flera produkter?
Vid större beställningar, beroende på tillgängligheten för produkterna, kan ordern komma att delas upp i flera leveranser.
Beroende på produktens vikt och mått kan enskilda artiklar även levereras med separata fraktbolag.
När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med „Leveransinformation” där du kan se om alla produkter har skickat samtidigt. I leveransinformationen kan du även spåra din försändelse.
Min beställning & Konto
Hur beställer jag?
Hur beställer jag?
Du kan beställa våra möbler på fyra olika sätt: online via vår webshop, via e-post, telefon, eller vår Facebook chat.
Så här handlar du på https://www.beliani.se
När du har bestämt dig för en vara klickar du på knappen "Lägg i varukorgen". En ny ruta visas som bekräftar att produkten har lagts i varukorgen. När du har lagt de produkter du vill köpa i varukorgen klickar du på knappen "Till kassan" eller "Varukorg" i övre högra hörnet. I kassan ser du först en översikt av de produkter du har lagt i varukorgen. Här kan du justera antalet produkter du önskar köpa. Logga in med följande alternativ:
- till ett befintligt konto
- Logga in med Google
- Logga in med Facebook
- Logga in med PayPal
Om du är en ny användare kan du också skapa ett konto eller handla som gäst. Ange dina address- samt kontaktuppgifter. Välj betalningssätt samt eventuella tilläggstjänster (läs mer om vilka betalningssätt samt tilläggstjänster vi erbjuder här: betalningsmetoder och här: leverans). Om du har en rabattkod så skriver du in den i detta steg. Bekräfta att du godkänner våra villkor och ange om du vill prenumenera på vårt nyhetsbrev. Klicka på "Köp" och fyll i efterfrågade betalningsuppgifter. När du har fyllt i uppgifterna får du en orderbekräftelse.
Ett annat alternativ är att göra din beställning via telefon. Kontakta vår kundtjänst på 08-446 891 58. Förbered en lista med produkter du vill köpa, dina address- samt kontaktuppgifter så hjälper vi dig gärna. Du kan också skicka ett e-postmeddelande till [email protected]. Ange de produkter du vill köpa, dina address- samt kontaktuppgifter så lägger vi en beställning i ditt namn och skickar en orderbekräftelse till dig via e-post. Det är även möjligt att göra en beställning via Facebook https://www.facebook.com/beliani.sverige/. Använd Messenger för att skicka dina beställningsuppgifter till oss. Ange de produkter du vill köpa, dina address- samt kontaktuppgifter så lägger vi en beställning i ditt namn och skickar en orderbekräftelse till dig via e-post.
Var hittar jag min beställningsinformation?
Var hittar jag min beställningsinformation?
Du hittar all information om tidigare och pågående beställningar i avsnittet "Mina beställningar".
När skickas min beställning?
När skickas min beställning?
Under varje produkt i vår butik kan du se ett "Förväntat leveransdatum". När du gör ett köp kommer det förväntade leveransdatumet stå angivet i "Orderbekräftelsen". Observera att dessa datum endast är en uppskattning. Vi börjar behandla din beställning så fort din betalning har genomförts, så datumet kan ändras. Om produkten finns tillgänglig i vårt huvudlager skickas den vanligtvis inom 3 arbetsdagar, leveransen bör inte ta längre tid än 5-10 arbetsdagar. Vissa av våra produkter måste hämtas från vårt externa lager. I sådana fall tar leveransen 4 dagar extra. Så snart din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med "Leveransinformation” och ett spårningsnummer så att du själv kan spåra försändelsen.
Hur kan jag ändra min beställning?
Hur kan jag ändra min beställning?
Om du vill ändra din beställning innan den skickas, gå hit: https://www.beliani.se/person_orders/. Välj beställningen du vill ändra och klicka på "Visa mer". Där klicka på "Ändra adress" och gör ändringar. Du ska få ett meddelande via e-post som bekräftar ändringarna. Om din beställning har skickats ut från vårt lager kan vi inte behandla ändringar. Du kan avvisa försändelsen när den anländer till Sverige. Vi kan återbetala dig när vi kan se i spårningsinformationen att försändelsen är på väg tillbaka till avsändaren.
Hur kan jag annullera min beställning?
Hur kan jag annullera min beställning?
Om din beställning ännu ej har skickats ut från vårt lager kan du annullera den genom att ta kontakt med vår kundservice via telefon 08-446 891 58 eller e-post [email protected]. Om beställningen redan är skickad kan du avvisa leveransen så skickas paketet tillbaka till vårt lager. Så snart din retur når vårt lager och har behandlats av oss kommer vi att utfärda en återbetalning till dig.
Hur kan jag spåra min beställning?
Hur kan jag spåra min beställning?
Så snart din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med "Leveransinformation” och ett spårningsnummer så att du själv kan spåra försändelsen. Du kan även hitta all information om tidigare och pågående beställningar i avsnittet "Mina beställningar": https://www.beliani.se/person_orders/.
Var är min beställning?
Var är min beställning?
Under varje produkt i vår butik kan du se ett "Förväntat leveransdatum". När du gör ett köp kommer det förväntade leveransdatumet stå angivet i "Orderbekräftelsen". Observera att dessa datum endast är en uppskattning. Vi börjar behandla din beställning så fort din betalning har bokats, så datumet kan ändras. Om produkten finns tillgänglig i vårt huvudlager skickas den vanligtvis inom 3 arbetsdagar, leveransen bör inte ta längre tid än 5-10 arbetsdagar. Vissa av våra produkter måste hämtas från vårt externa lager. I sådana fall tar leveransen 4 dagar extra. Så snart din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med "Leveransinformation” och ett spårningsnummer så att du själv kan spåra försändelsen.
Hur kan jag ändra min kontoinformation?
Hur kan jag ändra min kontoinformation?
Du kan uppdatera din e-postadress, leveransinformation och lösenord här: https://www.beliani.se/cabinet/ eller genom att kontakta vår kundtjänst via telefon 08-446 891 58 eller e-post [email protected].
Var hittar jag er integritetspolicy?
Var hittar jag er integritetspolicy?
Här kan du läsa mer om vår integritetspolicy, vilka uppgifter vi samlar in, varför vi gör det, samt hur de används, sparas och skyddas: Sekretesspolicy.
Vilka villkor gäller?
Vilka villkor gäller?
Här hittar du våra fullständiga villkor.
Hur tar jag bort mitt användarkonto?
Hur tar jag bort mitt användarkonto?
Om du vill ta bort ditt användarkonto vänligen kontakta [email protected]. Dina personuppgifter kommer att raderas från vårt system inom upp till 30 dagar. Observera att vi kan ta bort ditt konto endast om:
- Alla beställningar är avslutade,
- Ingen leverans pågår,
- Du har inga öppna belopp.
Vad händer om jag fortfarande har några beställningar?
För att ta bort ditt konto måste alla beställningar avslutas. Om du har några fler frågor, vänligen kontakta Kundtjänst.
Hur ändrar jag mina personuppgifter?
Du behöver inte ta bort ditt konto om du vill ändra dina personuppgifter. Fakturerings- och leveransadress kan ändras här.
Betalning & Presentkort
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Du kan välja mellan mellan flera av de mest populära och säkra betalningsalternativen på marknaden. Till exempel:
- Kortbetalning
- Klarna kortbetalning
- Klarna banköverföring
- Klarna faktura
- Klarna delbetalning
- PayPal
- Internationell banköverföring
- BitPay
För att läsa mer om våra betalningsalternativ, gå till: Betalningsmetoder.
Hur använder jag en rabattkod?
Hur använder jag en rabattkod?
Ange din rabattkod i fältet för ”Lägg till rabattkod” i kassan och tryck på "Lägg till". Observera att du hittar fältet för rabattkoden i samma steg som du väljer betalningsmetod.
Varför kan jag inte betala med Klarna?
Varför kan jag inte betala med Klarna?
När du som kund går till kassan för att betala med Klarna görs en bedömning för att Klarna ska kunna veta vilka av deras betalningsalternativ som de kan erbjuda dig. Bedömningen är individuell och baseras på flera olika faktorer; exempelvis tidigare betalningshistorik, hur mycket du vill handla för och extern information. Om ditt köp inte går igenom med ett visst betalsätt innebär det att Klarna inte kan erbjuda dig den kredit du ansöker om för det specifika köpet. Om du behöver ytterligare hjälp, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst.
Hur ändrar jag betalningsmetod?
Hur ändrar jag betalningsmetod?
Kontakta i så fall vår kundtjänst direkt via telefon 08-446 891 58 eller e-post [email protected]. Vårt team kommer att göra de nödvändiga ändringarna i din beställning åt dig. För att påskynda processen ber vi dig att ha ditt ordernummer redo.
Varför misslyckades min betalning?
Varför misslyckades min betalning?
Betalnigen kan ha avvisats av något av följande skäl:
- Dina personuppgifter matchar inte informationen på ditt kort
- Du har angett fel kortnummer eller verifieringskod (CVC)
- Ditt kort har gått ut eller spärrats
- Du har inte tillräckligt med pengar på kontot. Om du använder ett förbetalt kort kanske du behöver fylla på det
- Du använder inte en anonym proxy för att komma åt internet
Kontrollera att ditt kort kan användas för utländska köp, säkra onlineköp och återkommande köp. Du kan kontakta din bank eller kreditkortsutfärdare för att kontrollera det.
Hur kan jag prenumerera på Belianis nyhetsbrev?
Hur kan jag prenumerera på Belianis nyhetsbrev?
Du kan prenumerera på vårt nyhetsbrev genom att bläddra ner till mitten av vår hemsida. Där kan du fylla i din e-postadress och klicka på "Prenumerera". Du måste bekräfta din prenumeration genom att klicka på "Bekräfta" i e-postmeddelandet från oss.
Produkt & Lagerstatus
Kan jag beställa en skräddarsydd produkt av er?
Kan jag beställa en skräddarsydd produkt av er?
Tyvärr kan vi inte skäddarsy någon av våra produkter på beställning. Dock finns de flesta av våra produkter tillgängliga i flera olika färger och/eller material.
Vilka garantivillkor erbjuder ni?
Vilka garantivillkor erbjuder ni?
Vår standardgarantiperiod är 24 månader När du gör en beställning ger vi dig möjligheten att utöka garantin på ytterligare 36 månader till en extra kostnad. Denna tilläggsgarantin skyddar dig från oförutsägbara kostnader. Om det inträffar ett fel på produkten under garantiperioden reparerar vi eller byter ut produkten mot en felfri vara utan extra kostnad. Garantin gäller inte standardslitage och eventuella skador orsakade av felaktig användning eller modifiering av produkten.
Var kan man se era produkter?
Var kan man se era produkter?
För att erbjuda våra kunder så konkurrenskraftiga priser som möjligt har vi beslutat oss för att endast satsa på e-handelsförsäljning. Vi har inga fysiska butiker eller showrooms vilket är förknippat med stora kostnader som leder till högre slutpriser. Genom att vara specialiserade på e-handel är vår organisation och logistik skräddarsydd på ett kostnadseffektivt sätt.
Hur kan jag köpa 5-års garantin?
Hur kan jag köpa 5-års garantin?
När du har bestämt dig för en vara du vill köpa och lagt den i varukorgen och klickat dig vidare till kassan, kan du i steget "Betalning" under "Garanti" mot en extra kostnad köpa en utökad garanti på ytterligare 36 månader. Denna tilläggsgarantin skyddar dig från oförutsägbara kostnader. Om det inträffar ett fel på produkten under garantiperioden avhjälper vi det genom att varan repareras eller byts ut mot en felfri vara.
Garantin gäller endast fabrikations- och materialfel dvs. inte fel som uppstår vid egen förändring av varans funktion eller utseende. Garantin gäller inte produkter som har förvarats eller monterats felaktigt, använts på ett olämpligt eller felaktigt sätt eller rengjorts med felaktig rengöringsmetod eller felaktiga rengöringsprodukter. Garantin omfattar inte normalt slitage, repor, märken eller skador som orsakats av stötar eller av en olyckshändelse. Garantin gäller inte om produkten har placerats utomhus eller i en fuktig miljö, eller om produkten har använts i annat sammanhang än för hemmabruk.
Vår standardgarantiperiod är 24 månader.
Hur kan jag se om produkten jag gillar är tillgänglig?
Hur kan jag se om produkten jag gillar är tillgänglig?
Om du vill se i fall en viss produkt för närvarande finns i lager kan du under varje produkt i vår butik se ett "Förväntat leveransdatum". När du gör ett köp kommer det förväntade leveransdatumet stå angivet i "Orderbekräftelsen".
Kan era produkter användas för kommersiellt bruk?
Kan era produkter användas för kommersiellt bruk?
Vi strävar efter att erbjuda den bästa kvaliten på våra produkter, dock är våra möbler avsedda enbart för privat, personligt och icke-kommersiellt bruk. Vår garanti täcker inte skador som orsakats av någon form av kommersiella tillämpningar.
Retur & Återbetalning
Vad kostar returen?
Vad kostar returen?
Vi erbjuder fri retur- och bytesrätt i 14 dagar för oanvända produkter från det att varan mottagits.
Kan jag verkligen returnera produkten upp till 365 dagar?
Kan jag verkligen returnera produkten upp till 365 dagar?
Oanvända produkter kan returneras i originalförpackning i upp till 365 dagar från det att varan mottagits. Vi erbjuder fri retur- och bytesrätt i 14 dagar. Återbetalningen sker då inom en 7 dagars period från att vi ha tagit emot och kontrollerat returen med samma betalningsmetod som vid inköpet av varan. Efter 14 dagar är det kunden som står för returkostnaden. Återbetalningen sker då inom en 7 dagars period från att vi ha tagit emot och kontrollerat returen i form av ett presentkort som är giltigt i 180 dagar. Produkter utan original förpacking eller monterade produkter kan ej returneras. Efter 14 dagar måste kunden täcka returkostnaden. Återbetalningen sker i form av ett presentkort Badkar kan ej returneras efter 14 dagar.
Vad gör jag om jag har fått fel produkt?
Vad gör jag om jag har fått fel produkt?
Kontakta vår kundtjänst via telefon 08-446 891 58 or [email protected].
För att påskynda processen är det en stor fördel om du anger ditt beställningsnummer samt artikelnumren för varje kartong du har fått. Artikelnumret hittar du på varje kartong.
Skicka även bilder på de mottagna artiklarna och kartongerna till oss. Behåll även originalförpackningarna tills ärendet är löst.
Alternativt kan du lämna in ett klagomål via ditt konto. Logga in, navigera till avsnittet "Mina beställningar" och välj den aktuella beställningen. Klicka på "Rapportera ett problem" längst ner på sidan och följ instruktionerna.
Vad gör jag om jag har fått en skadad produkt?
Vad gör jag om jag har fått en skadad produkt?
Kontaka vår kundtjänst inom 24 timmar efter mottagen försändelse via telefon 08-446 891 58 eller e-post [email protected].
För att påskynda processen är det en stor fördel om du anger ditt beställningsnummer samt skickar ett par bilder på kartonger och skador så hjälper vi dig snabbast möjligt efter det att vi mottagit din reklamationsanmälan.
Om godset eller emballaget är synligt skadat när transportören lämnar ut det, ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när transportören haft hand om godset. Är godset synligt skadat och du inte anmärker om synlig transportskada när godset kvitteras kommer inte transportören godkänna reklamation om transportskada och då förlorar du rätten att göra gällande anspråk mot transportören och oss.
Alternativt kan du lämna in ett klagomål via ditt konto. Logga in, navigera till avsnittet "Mina beställningar" och välj den aktuella beställningen. Klicka på "Rapportera ett problem" längst ner på sidan och följ instruktionerna.
Vad gör jag om jag har fått en ofullständig produkt?
Vad gör jag om jag har fått en ofullständig produkt?
Kontakta vår kundtjänst via telefon 08-446 891 58 eller e-post [email protected].
För att påskynda processen är det en stor fördel om du anger ditt beställningsnummer samt artikelnumren för varje kartong du har fått. Artikelnumret hittar du på varje kartong. Skicka även bilder på de mottagna artiklarna och kartongerna till oss. Behåll även originalförpackningarna tills ärendet är löst.
Om du har fått alla kartonger men delar av en artikel saknas använd monteringsanvisningen (om tillgänglig) för att beskriva de delar du behöver.
Alternativt kan du lämna in ett klagomål via ditt konto. Logga in, navigera till avsnittet "Mina beställningar" och välj den aktuella beställningen. Klicka på "Rapportera ett problem" längst ner på sidan och följ instruktionerna.
Vad gör jag om jag har fått en ofullständig beställning?
Vad gör jag om jag har fått en ofullständig beställning?
Observera att beroende på tillgänglighet kan din beställning delas upp i flera leveranser. Kontrollera e-postmeddelandet "Levaransinformation" för att se till att alla artiklar har skickats.
Du kan kontrollera om alla artiklar har skickats under spårningsnumret i e-postmeddelandet "Leveransinformation".
Om du behöver ytterligare hjälp kontakta vår kundtjänst via telefon +08-446 891 58 eller e-pos [email protected].
För att påskynda processen är det en stor fördel om du anager ditt beställningsnummer.
Fler detaljer:
Om du har fått alla kartonger men en del av produkten saknas, använd produkthandboken (om tillgänglig) för att beskriva delen du behöver..
Om du saknar en hel kartong, ange artikelnumren för varje kartong du har fått. Artikelnumret hittar du på varje kartong. Skicka även bilder på de mottagna artiklarna och kartongerna till oss. Behåll även originalförpackningarna tills ärendet är löst.
Alternativt kan du lämna in ett klagomål via ditt konto. Logga in, navigera till avsnittet "Mina beställningar" och välj den aktuella beställningen. Klicka på "Rapportera ett problem" längst ner på sidan och följ instruktionerna.
Hur kan jag returnera min beställning?
Hur kan jag returnera min beställning?
Vårt mål är att göra den här tjänsten så enkel och okomplicerad som möjligt. Följ de här enkla stegen för att se till att det går snabbt och smidigt:
Kontakta vår kundtjänst via telefon 08-446 891 58 eller e-post [email protected] och se till att ange ditt beställningsnummer.
Alternativt kan du lämna in ett klagomål via ditt konto. Logga in, navigera till avsnittet "Mina beställningar" och välj den aktuella beställningen. Klicka på "Rapportera ett problem" längst ner på sidan och följ instruktionerna.
Det kommer att vara till stor hjälp om du specificerar anledningen för din retur samt anger om du föredrar ett byte en eller återbetalning. Fler detaljer:
Returen är gratis inom 14 dagar från leveransdatum inom hela Sverige. Inom denna tidsperiod erbjuder vi en gratis retur och full återbetalning. Efter 14 dagar måste du som kund täcka returkostnaden. Din återbetalning kommer att utfärdas i form av ett presentkortt som ska användas på beliani.se inom 365 dagar.
Hur lång tid tar återbetalningen?
Hur lång tid tar återbetalningen?
Efter att du har fått en bekräftelse från vår kundtjänst att återbetalningen har skett bör det inte ta längre tid än 3-7 dagar.